loading...
سرور جوانان اهل بهشت
حسنی ام بنویسید به روی کفنم بازدید : 120 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

آغاز حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا

 

وصیت نامه امام حسین (ع) به برادرش محمد حنفیه

  

برای دیدن متن وصیت نامه بر روی تصویر کلیک کنید


وصیت نامه امام حسین (ع) به برادرش محمد حنفیه

« بسم الله الرحمن الرحيم ...؛ اين وصيت حسين بن‌علی است به برادرش محمد حنفيه . حسين گواهی ميی دهد به توحيد و يگانگی خداوند و اين که برای خدا شريکی نيست و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست و آئين حق ( اسلام ) را از سوی خدا ( برای جهانيان ) آورده است و شهادت می دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پيوست و خداوند همه انسان ها را در چنين روزی زنده خواهد نمود. »

امام در وصيت نامه‌اش پس از بيان عقيده خويش درباره توحيد و نبوت و معاد ، هدف خود را از اين سفر اين چنين بيان نمود :

« من نه از روی خود خواهی و يا برای خوش گذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بيرون آمدم ؛ بلکه هدف من از اين سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از اين حرکت ، اصلاح مفاسد امت و احيای سنت و قانون جدّم ، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم ، علی بن ابیطالب (ع) است . پس هر کس اين حقيقت را از من بپذيرد ( و از من پيروی کند ) راه خدا را پذيرفته است و هر کس رد کند ( و از من پيروی نکند ) من با صبر و استقامت ( راه خود را ) را در پيش خواهم گرفت تا خداوند در ميان من و بنی اميه حکم کند که او بهترين حاکم است.

و برادر ! اين است وصيت من به تو و توفيق از طرف خداست. بر او توکل می کنم و برگشتم به سوی اوست. »

 

منبع :

بحارالانوار، 44/329

برچسب ها فیام\"عاشورا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند : من احب الحسن و الحسین فقد احبنی و من ابغضهما فقد ابغضنی » « هر کس حسن و حسین را دوست بدارد، همانا مرا دوست داشته و هر کس آنها را دشمن بدارد، پس البته مرا دشمن داشته است ». .... با ذکر منبع کپی آزاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 382
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 149
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 286
  • بازدید ماه : 574
  • بازدید سال : 3,696
  • بازدید کلی : 116,739
  • کدهای اختصاصی

    کد لوگوي سه گوش گوشه نما

    السلام علیک یا اهل بیت النبوه
    فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک

    Share/Bookmark

    نمایشگر آمار آلکسا

    سايت رسمي سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com

    سرور جوانان اهل بهشت

    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    پشتیبانی

    ابزار هدایت به بالای صفحه